torsdag 28 juli 2011

The Dark Side Of Nätdejting...

Heter en blogg som jag blev tipsad om av min make...

Hmm, tänkte jag, varför sitter han på en "dejting" blogg? Hur kommer det sig att han visste om den bloggen? Mycket märkligt?

Jag undrade ju naturligtvis hur det kom sig och för ett ögonblick kände jag akut ilska och jag blev nog en aning svartsjuk också. Så jag började förhöra honom, vart han hittat den och om vad det var frågan om? Tänkte också för några nanosekunder på ordet skilsmässa. Då berättade han att han lyssnat på radio (vilket han gör väldigt ofta), att Martina Haag, ni vet hon som skrev boken "Underbar och älskad av alla", berättat om bloggen i radioprogrammet. Vad hon sade om den vet jag inte. Och jag minns inte heller om maken berättade om det och i vilket sammanhang hon tagit upp bloggen i?

Hur som helst kom han bärande med sin dator och surfade in på sidan. Det var mycket intressant läsning. Jag har inte engagerat mig så mycket i hur den fungerar på alla dessa dejing sajter. Mer än det jag hört av några vänner som vistas på den typen av sidor, forum.Just på den här boggen har en tjej valt att dela med sig av kommentarer och mejl hon fått från olika personer som antagligen också är medlemmar i samma nätdejting forum som hon själv.

Även fast jag blir så trött på köttmarknaden som förekommer på dessa sajter och som nästan bara helt handlar om ett snabbt knull och möjligtvis en något ansträngd middag före man skyndar sig hem för att ge sig hän åt sina köttsliga lustar, utan några krav så som ett seriöst dejtande skulle innebära.

Nu kan det ju vara så att jag inte alls har rätt det jag skriver. Eftersom jag inte besöker, besökt den typen av sajter själv. Alltså kan jag ha helt fel. Men det jag hört av vännerna och deras erfarenheter så verkar det stämma...

I alla fall surfade jag och maken in för att kolla upp bloggen. Jag kan ju inte påstå att personerna som skriver dessa mail är direkt fantasilösa. Det är nog snarare tvärtom!

Här kommer ett urplock av några av kommentarerna, mailen som skickats till dejting personen och som personen sedan lagt upp på bloggen som har samma namn som rubriken ovan. Så nu kör vi!!!


söndagen den 19:e december 2010


Mail

"du påminner om den onda dockan =) fått höra förrut antar jag"

Mail

"Krukmakaren

Om hon vore  mjuk mjuk lera
vore han krukmakaren
Han skulpterar  inte varsamt alla gånger,
men kanske kan kan forma henne underbar och skön?
-en uppgift som varit för svår för många andra"

Mail

"Vill du ha en jätte kuk i dig ikv? Inget komplicerat bara knulla sen drar jag. Jag ser mycket bra ut. Kram"

Mail

"hej
tänk om jag vore ett täcke
jag skulle värma dig om natten.."

Mail

"Hej på dig igen... fantastiska läckra kvinna... jag
vill vara för dig...
vad Channel no 5 är för det flästa kvinnor... en
ounbärlig favorit...."

Och så fortsätter mailen i det stora hela. Men efter en stunds bläddrande bland inläggen med citaten från det nätdejtarna skrivit i jakt på "den perfekta partnern" antar jag , kom vi då fram till det här inlägget...


söndagen den 24:e oktober 2010


Mail

"mmm jag kommer och glider ner under täcket hos dig mmmm smeker din kropp o dina bröst mmmm kysser dina vårtor mm handen glider nedåt mot dina lår mmm smeker dom tills dina ben särar på sig mmm suger dina bröst och låter handen känna pådin mus mmm härligt fuktig mmmm sen låter jag min tunga arbeta nedåt samtidigt som du njuter min tunga särar dina härliga blygdläppar ,känner hur din klitta svulllnar mmm suger på den och dina blygdläppar mmmmmmmmm
//Nicke Är ej singel"

Lägg märke till vad ovan skribent angett för namn! Och skulle jag inte vetat bättre skulle jag säkerligen blivit riktigt misstänksam och undrat vad i h-e det var frågan om?! 


Men om det skulle vara så att min man Nicke skrivit det som står ovan, skulle han nog inte visat bloggen för mig från första början. Dessutom låter det inte som honom. Det är liksom inte hans ord eller hans sätt att uttrycka sig på.


Därför är jag inte så orolig. Fast vem vet? Det kanske är så han uttrycker sig i sina erotiska fantasier, uttryck som han aldrig använt mot mig i alla fall hehe :-) 

Och han kanske visade kommentaren för mig för att vilseleda mig så att jag inte skulle tro att det är han. Och han kanske skrivit under med sitt riktiga namn just FÖR att jag inte skulle komma på tanken att misstänka honom (om det skulle vara så att jag vid något tillfälle skulle komma på vänsterprasslandet)... Men jag är ganska säker på att det INTE är han!


Fast man kan aldrig vara riktigt säker. Vem vet, han kanske är lika listig och uppfinningsrik som de andra som skrivit, fast på ett annat sätt. Han kanske använde sin fantasi till att komma på det perfekta sättet att vilseleda mig så att jag aldrig skulle komma på tanken och tro att det var som var skribenten, men tydligt är att fantasin verkar sprudla bland dem som skrivit. Men inte är det  han hehe. :-) Inte är det min Nicke inte!
But...
You´ll never know? You´ll never know... :-)


Här är länken till bloggen där du själv kan gå in och läsa de som står. Hoppas att det blir en intressant läs stund.
http://darksideofnatdejting.blogspot.com/ 


 Enjoy!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar