tisdag 26 juli 2011

Tonårsförälder nr:5

En helt vanlig dag för tonårsmamman  5...

Så går en dag i sol och mörker, då jorden vrider sig runt sin axel.

Visst är det fantastiskt att vara mamma till en tonårsdotter. Det är alltid lika kul och det gäller att hålla sig "vuxen" och INTE falla ner till tonåringens nivå!

Vi kan börja med att dottern eller "den lilla prinsessan", inte var tillräckligt nöjd med sina julklappar, trotts att de var svindyra. Men tydligen INTE TILLRÄCKLIGT dyra för att dem skulle passa den "lilla prinsessan". Hon hade nog sett att vi spenderade hela, både min och makens lön på julklappar bara till henne. Nu blev det ju inte som hon hade tänkt och det avslöjade hon snabbt och svart på vitt, på sin egen blogg.

Inte nog med att hon fick en massa dyra klappar. Snäll som man är så här vid juletid, gav vi "prinsessan" en del pengar också, så att hon skulle kunna handla med sina kompisar på mellan dagsrean.

När hon då fått pengarna, försökte jag så vuxet, myndigt och sansat förklara för henne att hon måste vara snäll, i alla fall januari ut och det första hon gör är att gnälla på oss om att hon måste gå ut med hundarna.

-Vad taskiga ni är som tvingar mig till att gå ut i kylan, sa hon!

Och sedan åkte hon till Kista centrum för att shoppa lite till (tydligen var pengarna inte helt slut, efter gårdagens shopping)
Sen kom hon hem och lagade mat till sig och kompisen...

-Jag lovar att jag städar köket efter oss och sen stack hon och så här fint lämnade hon köket...



Åter igen sliter jag mitt redan tunna hår och maken blir bara gråhårigare.
Så går en dag i sol och mörker, då jorden vrider sig runt sin axel...
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar