söndag 24 juli 2011

Jag tänkte även...

Göra mitt bästa med att besöka Yoko Ono utställningen i Wanås i samband med mitt besök i Skåne.

I år är bla Yoko Ono en av konstnärerna som ställer ut sina verk och det här går att läsa på länken nedan.
http://www.wanas.se/konst/utstallningar/lang/sv/

Yoko Ono presenterar två verk i Konsthallen och två i Parken. Hon påbörjar också ett nytt konstverk specifikt för Wanås som växer fram under året. Yoko Ono är en banbrytande konstnär som inbjuder till deltagande i sina verk. Ofta bygger de på en instruktion. Med enkla medel – önskningar att hänga i äppelträd, trasigt porslin och en skog av stegar berör hon stora känslor. På Venedigbiennalen 2009 tilldelades hon det prestigefulla Guldlejonet – ”Life Achievement Award”

Har dock inte riktigt bestämt om jag skall svänga förbi Wanås på hemvägen eller om jag tar en utflykt Helsingborg-Wanås-Helsingborg?

Det återstår att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar