tisdag 26 juli 2011

Ännu mer Tonårsmammans vardag...

Nu blev det fel,fel,fel...

Och vi kommer att bli luspanka!

Eftersom jag är en person som INTE har något liv just nu, stirrade jag slentriant på tidningshyllan vid kassorna i Konsum butiken.

Jag fastnade för rubriken "Bebis på väg? Madonnas triangeldrama med ex fru och strippa". Tidningen heter Chic.

Då jag är en person som ÄLSKAR skvaller, tänkte jag utnyttja ett par timmar på att läsa lögner om kändisarna och med det slippa tänka på vad jag EGENTLIGEN borde göra. Typ städa, tvätta, torka damm osv...

Men då jag öppnar tidningen upptäcker jag att det är en typ av mode tidning och jag ser alla kläder ála Sofies mode, utan henne förestås.

Jag bläddrar igenom tidningen och upptäcker till min fasa att, min "lilla prinsessa" kommer att ÄLSKA den tidningen och framförallt kläderna i den. Tyvärr inkluderas inte H&Ms kläder, utan det är desinkläder och dem är INTE billiga!

Redan nu vet jag att den "lilla Prinsessan" febrilt kommer att leta rätt på alla de dyraste kläderna och säga något i stil med att dem vill jag ha, önska mig i julklapp!

Okej, att vi lovat köpa svindyra klappar i år, men INTE SÅ DYRA!

Jag ser redan nu framför mig hetsiga diskussioner och kompromisser och jag på ett väldigt barnsligt sätt skriker ur mig NEJ, NEJ och åter NEJ!

För att sedan efter en stund säga KANSKE. Jag blir redan nu mäkta irriterad på mig själv och jag svär på att jag jobbar på det...eller inte, vad vet jag. Det är bara att vänta till den "lilla prinsessan" kommer hem och hoppas på bättre tider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar