lördag 23 juli 2011

Så upptagen...

Så upptagen..!

I veckor har jag gjort det jag tycker om allra bäst... Snickrat...

Och på så sätt skapat en viss irritation hos mina grannar. Det har lett till att mitt "snickra trall däck" projekt blivit ner grusat och det är inte lika roligt längre. Det är snarare så att hela grejen blivit en börda. Varje gång jag sitter här ute på trallen ser jag alla oavslutade detaljer som jag efter timmars tänkande funderat ut hur jag skall göra för att nå det perfekta resultatet men förmår mig inte att göra klart.

Det som annars varit/är någon slags terapi eller varit/är som balsam i själen för mig är nu belagt med stora cementblock i kroppen men också fört med sig stor portion ångest. Just nu önskar jag att jag brunnit för någonting helt annat. Att mitt intresse bestod av exempelvis vandring och att jag kunde tanka energi genom det för att må bra helt enkelt.

Nu är det inte så, och det är bara att gilla läget. Det går ju över så småningom.

Nej, nu är det färdigklagat!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar