lördag 23 juli 2011

Döm om min...


Förvåning när jag sprang in på HM för att leta efter att par byxor som inte är "Slim Fit"..!

Jag vet inte hur det kommit sig att jag endast köpt den typen av byxor på sistone?

Därför sprang jag in på HM för att se om jag kunde fynda något och det kunde jag! Efter en stunds bläddrande bland rea byxorna hittade jag ett par jeans som jag tyckte skulle passa mig. Problemet var bara att dem var i storlek 34 så jag fortsatte bläddra...

Jag hittade inga andra byxor av den sorten så jag höll upp dem framför mig, samtidigt som jag tänkte att jag ALDRIG skulle komma i dem. Men jag föll för dem och tänkte eller jag bad nog till högre makter om att min rumpa och lår möjligen skulle kunna trängas in i dem.

Alltså begav jag mig till provrummet och under tiden tänkte jag "Hoppas, hoppas, hoppas, att dem passar"

Väl i provrummet började jag undra om jag inte var en dum idiot som inbillade mig att just "dem där" byxorna som såg ut som ett par barnbyxor skulle rymma min nedre del av kroppen?

En lång stund höll jag upp dem framför mig och sekunderna eller minutrarna tickade på... Jag visste att min make som var klar med sitt ärende snart skulle ringa för att fråga vart jag var?

Och det gjorde han...
 

Nu visste jag att han väntade på mig och då han är inte direkt är något "fan" av att hänga i klädbutiker. Särskilt inte då butiken är fylld av folk som hoppades på att fynda kläder till lågt pris.

Hur som helst bestämde jag mig för att prova byxorna om än tveksamt. På med byxorna, första chocken var att dem inte stannade vid låren. Andra chocken var att rumpan också kom i dem. Tredje chocken var att jag kunde knäppa knappen och dra upp dragkedjan..! Och till sist hukade jag mig och upptäckte att dem inte satt åt och därför behövde jag inte vara orolig över att dem skulle gå sönder i grenen..?!?!!

Någon där uppe, eller nere eller vad f-n som helst hade lyssnat på min korta bön och jag bockar och bugar ödmjukast för det.

Jag har handlat tröjor av olika slag i just storlek 34 (säkert en stor 34:a som egentligen nog varit en 36:a). Och tanken på att ens försöka prova eller klämma mig in i ett par 34:or fanns inte i min värld. Inte ens om dem var gjorda av"strech" material!

Så nu kan jag även titta på byxor av den storleken och inte tänka på att dem endast skulle passa barn eller mycket spinkiga personer.

Detta har gett mig blodad tand och numera går jag även på upptäcktsresa på barnavdelningen. :-) Speciellt på Kapp Ahl där man emellanåt får 25% rabatt kuponger för dam, herr och barn. Nu kan jag utnyttja två av dem tre kupongerna, väldigt skojigt.

Nä, nu får det vara slut på skrytet, men måste bara säga att vägen hit inte gått utan mycket svett, mjölksyra, träningsverk och en hel del "Tycka SYND om mig själv"! 
Och hade det inte varit så att elen varit svindyr i vinter och vi maniskt oroat oss för att bli smått ruinerade pga det hade jag INTE cyklat som en galning för att inte frysa inuti vårt hem. Hade jag med största säkerhet inte fått på mig några som helst kläder av storleken ovan...

Döm om min förvåning..?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar