måndag 8 augusti 2011

Det roligaste jag gjort...

På länge..!

Alltså hade jag nöjet att besöka Stockholm Pride I helgen. Där jag och kompisen Jessica "endast" tänkt se paraden. Men som av en händelse hamnade vi i Kungsträdgården som var slutstation för arrangemanget för kvällen med temat "Party Night" Jag kan helt säkert lova att namnet temat döpts till levererade exakt det den utlovat. Officiellt avslutades Pride veckan igår söndag 7/8-11. Och det är lite trist att jag missade en del. Men jag får ladda upp mig till nästa år.

Det är svårt att förstå hur stort Pride är. Uppskattningsvis deltog ca 40.000-50.000 personer i paraden och åskådare beräknades till ca 400.000-500.000 personer!

Här är lite klipp som jag hittat på You Tube. Filmen är kanske lite orättvis eftersom festen drog igång strax innan låten från klippet spelades.

En intressant iakttagelse jag lade märke till var när de fösta artisterna uppträdde. Publikmassan verkade något avmattade och inte alls på hugget. Min första tanke var att de flesta säkert "partat hejdlöst" hela veckan och att det nog tog ut sin rätt. Det var inte direkt något ös bland publiken då Shirleys änglar intog scenen. Ej heller de nästkommande artisterna prisades med publikjubel.

Men tänk vad lite kärlek (alkohol) :-), glitter och glamour kan göra!

Det blev en fest jag sent skall glömma. Det var bokstavligen den roligaste kvällen jag haft på mycket länge!!! Det kanske beror på att jag var i rätt forum. Inga oanständiga förslag, ingen som kladdade på en och så... Vidare.  

Dagen/kvällen gav självklart blodad tand och nu siktar jag och Jessica in oss på att deltaga i paraden nästa år. Kommer att bli intressant. Kanske blir det Sambo och Bimbo? Eller så hittar vi på nya alter egon, vi har ju tid på oss att klura.

Ps Vädret kunde inte varit bättre...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar