onsdag 23 mars 2011

Snat vid mållinjen...

Eller inte..?

Idag visar vågen -27,8 kilo och jag har tidigare skrivit att mitt mål ligger på 58 kilo. Men eftersom det gott över förväntan med vikt raset kanske jag ska dra av ytterligare 3 kilo och inget mer.

När jag besökte Vikt väktarna för måååånga år sedan. Var det inte bara vågen som skulle visa resultat, man mätte även hur många centimeter som minskat runt magen osv. Det kom jag inte på förrän idag, men kom på att jag kan använda skärpet att mäta med. Och så här tänker jag göra: jag mäter från fästet i skärpet fram till hålet som jag tidigare använt för att hålla upp byxorna. Sedan mäter jag omkretsen runt magen som den är idag. Och så sent som i September var omkretsen 103cm, idag är måttet runt magen 87cm! Det är en minskning på 16cm!

Höften (ridbyx låren) har också minskat fast inte lika mycket som jag vill. Därför ska jag snarast jag köpa ett par Reebok Easytone skor igen. (Det blev punka på dem jag hade innan)

Träningssko "Easytone Reeinspire II"

"Designad för att hjälpa dig bränna fler kalorier och tona benmusklerna och bålmuskulaturen. Balanskapslar är inbyggda under häl och sula för att skapa naturlig ostadighet vid varje steg. Detta tvingar dina muskler att anpassa sig och det gynnar träningen. Snörning och kontrastdetaljer. Ovansida i textil/syntetmaterial. Insida i textil. Syntetsula"

Nu ska jag försöka promenera iallafall 2-3 gånger i veckan och just nu tycker jag om att gå Tur och Retur till Kunsängen. Det blir en sträcka på ca 10km, inte så farligt.

Så nu är det dags för lite egobilder :-)







Så här ser jag ut just nu...

Nu har jag sjukt mycket energi och supertaggad att fortsätta. Så blir det fint väder imorgon tänkte jag ta med Järven och gå till Marianne och fika lite En sträcka på 7km per väg. Ikväll ska jag tänka på om det är rimligt att gå ungefär 14-15km. Man måste ju vara realist och inse att man inte är någon superhjälte.

Skam den som ger sig!

Punkt och slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar