tisdag 29 mars 2011

Jag ryser...

Av skräck!

Dem där J*la äckel krypen är tillbaka! Och har nu ännu en gång invaderat vårt hem. Trotts en städning av alla hemmets skrymslen och vrår. Trotts noggrannhet med att spruta kokhet ånga i vart enda list som det här hemmet rymmer. Trotts att alla kläder hängt ute under den extrema kylan utomhus. Tillräckligt kallt för att ta död på j*larna enligt diverse sanera bort skadedjuren. Trotts all noggrannhet med att inte ha några kläder överhuvudtaget i tvättstugan. Det var strängt förbjudet att bryta den regeln. Alla smutsiga kläder skulle in i tvättmaskinen direkt. Trotts noggrant städade skåp och lådor.

Man kan helt enkelt säga att huset städats och granskat millimeter vis. Och det är ingen överdrift! Jag har granskat var enda liten brödsmula på diskbänken, bordet och golvet. Jag har noggrant granskat all ludd som finns. Jag har noggrant skakat kläderna utomhus samt kollat efter hål och larver.

Med andra ord har jag nojat till den grad att familjen stundtals varit rätt så trött på mig.

Men så igår var dem där igen!

Fast den här gången är det ännu värre. Nu är det inte bara pälsängrar som är objudna gäster i vårt hem, nu bor det tydligen fläskängrar också!

Vid samtal med Anticimex är det inte ovanligt att dem där äckliga krypen överlever! Och att man måste bespruta flera gånger med gift. Jag har pedantiskt städat allt som man kan tänka sig att dem skulle kunnat lägga läger och mumsa i sig textilier av olika slag. Jag har sprutat ohyra spray frekvent och även sprutat skiten i garderoberna.

Men tydligen var det inte nog. Så nu blir det Radar av starkaste sorten som ska inhandlas. Jag tänker ånga alla listor först och sen spruta allt jag kan. Ska nog köpa flera flaskor och spruta som en idiot. Får låna gasmasken av grannen för att inte själv dö. Men jag lovar att dem där j*la krypen skulle överleva ändå. Dem verkar vara som kackerlackor, dem skulle säkert också överleva en atombomb eller en kärnkrafts olycka i samma rum.

Även fast jag skällt på hyresvärden om bla annat ett 20 år gammalt trasigt torkskåp som suttit fast som berget i tvättstugan och bett dem ta skåpet och slänga det på tippen, jag har till och med erbjudit mig att köpa en torktumlare för egna pengar och lämna kvar det till nästa hyresgäst om vi någon gång skulle flytta härifrån. Blir jag informerad om att torkskåps helvetet tillhör fastigheten och får inte avlägsnas.

Det gör ju då att äckel krypen kan frodas bäst dem vill. Man kan sanera bäst man vill utan att nå tillfredsställande resultat då man inte kommer åt ordentligt.

Efter psykbrytet jag fick efter upptäckten av de oinbjudna gästerna och den otroliga psykiska pressen man har. Känner jag att jag snart måste flytta härifrån!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar