torsdag 31 mars 2011

Jag hinner...

Ingenting!

I flera dagar har jag haft en massa för mig och ändå hinner jag bara med en bråkdel av det jag tänkt mig. Jag har iallafall beställt Easytone skorna och dem kommer i början av April. Jag ser faktiskt fram emot att långpromenera med hundarna. Jag kan fortfarande inte förlika mig med tanken på att faktiskt numera gillar att . Och nu när dem nya skorna kommer blir det ännu roligare att gå, eftersom det känns som att man studsar under promenaden. Fast det har jag säkert nämnt förut.

Nu ska jag städa och sedan ska jag läsa om våra politikers nya dumheter!

För nu har Anders Borg uttalat sig om att kommunalanställda b.la (lärare, omsorgsarbetare, undersköterskor) har för hög ingångslön och eftersom deras finanspolitik går ut på att lägre löner ger högre sysselsättning utan att beakta skadan på lång sikt.Med andra ord säger han att det är sjuksköterskorna, lärare som ska ha en lönesänkning.

VILKEN TUR  då rå att de idioterna haft pengar att lägga på privat vård utrikes!
För det är väl ingen av dem som vill bli omhändertagna av ut bränd personal i det här landet, eller?

Jag kan bara önska att mina barn hittar ett jobb och tillvaro utanför det här j-a landet. För jag skulle aldrig vilja att dem får leva i det "fina" svenska fosterlandet där chansen är större att man måste gå till fattigstugan och tigga. Om man inte är "allians fascist" då rå, som skonar sig på allt dem kan.

Jag är inte avundsjuk på dem som utbildat sig inom kommunal verksamhet och tex jobbar inom vården.
Det är nog snart ett döende yrke och för staten och kapitalet skulle det väl vara mer gynnsamt om alla dog...

Ja, då har jag spytt galla för den här gången. Vill ni läsa mer om löner, löner, löner och löner kan ni läsa om det här   (Dagens industri 11-03-30)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar