tisdag 8 maj 2012

Varför är det alltid..?

Så att energin sprudlar när man påbörjar ett projekt som till synes verkar vara en bagatell i det dagliga livet. En liten bagatell som idag heter STÄDNING!

Min kompis och jag har tidigare idag njutit av solen..!

NJUTIT AV SOLEN!

Efter besöket fick jag en massa energi och därför bestämde jag mig för att STÄDA..!

Varför då?

Det var inte någon vanlig städning med damm tork, dammsugning eller fylla, tömma diskmaskinen. Nej, det här var en annan typ av städning en städning man skall akta sig för och som jag nu gav mig på.

Varför då?

Det blev ju bara SKIT ändå!

Så nu har jag fastnat mitt i SKITEN och tänker... Varför då?

Hur hamnade jag i den här SKITEN undrar jag sammanbitet för mig själv? Jag måste vara dum i hela huvudet!

Men...

Mitt ynka försvar på frågan och samtidigt som jag lider av en kraftig känsla av frustration... Försöker jag "intala" mig själv om att ibland är viktigt att rensa bort en massa SKIT.

Skulle man göra det, skulle man hålla koll på SKITEN! Och då skulle det inte bli så mycket SKIT!

Och det har ju gått SKITBRA, eller hur?! Nä, ska jag vara ärlig, har det helt klart gått åt h-e! SKIT DÅLIGT har det gått! Så är det!

Jag kan intala mig själv hur mycket som helst att skulle man rensa SKITEN oftare skulle det naturligtvis inte bli så mycket SKIT. Men det skulle vara en lögn! Varför det? Jo, för om det "skulle" vara så... Ja, då skulle det ju inte bli så mycket SKIT!

Nu har jag påbörjat SKIT projektet som visar sig vara SKIT stort! Det har nu visat sig vara riktigt SKIT! Och jag har bara mig själv att skylla! Så är det! Och det känns SKITJOBBIGT! Så är det!

SKIT som är SKIT ska man inte röra. Och SKITEN som ligger på mitt golv i en stor j-a SKIT röra. Borde ligga bland allt annat SKIT! Bland SKITEN som man inte ska röra! Inte tillsammans med SKITEN som jag sitter och glor på!

För den SKITEN ska ligga med allt annat SKIT. Men inte med SKITEN här!

Det är en SKIT som bara ställer till med en massa SKIT för mig just nu!

Vad gör jag med SKITEN nu? Städar bort den såklart. Enkelt! Eller hur???

Tyvärr!!!

För nu gör SKITEN så att det är SKITSVÅRT att städa bort SKITEN. Dessutom går det inte heller att SKITA i SKITEN!

Alltså sitter jag här stirrar på SKITEN samtidigt som jag är SKIT förbannad på mig själv, samtidigt som jag stör mig på grymt mycket på SKITEN!!!

Och här mitt i SKITEN går det inte att SKITA i SKITEN!!! Enkelt eller hur?!

Det går ju inte!

SKITEN ligger kvar oavsett hur mycket SKIT jag gör för att försöka städa undan SKITEN! För SKITEN tar ju aldrig slut känns det som!

Och JA! Just nu är jag SKIT arg på mig själv! Hur DUM i huvudet är jag som försatt mig i den här J-A SKITEN?!

Så är det!
Så ni vet!
Skriv upp det! Det är viktigt!

Faktum är att sätt ALDRIG igång med en massa SKIT om ni inte orkar ta hand om SKITEN!

Det har jag nu bittert fått erfara! Och nu Kan jag lova att det ska det dröja SKIT länge, innan jag sätter igång med en massa SKIT som försätter mig i SKITEN IGEN!

Så är det!
Så ni vet!

Det är roligt "nästan" jämt!?!
NÄSTAN jämt!!! Eller så är det SKIT NÄSTAN jämt!

Bara Så ni vet!! Skriv ner det och förvara på ett säkert ställe! Vad kan jag lära mig av den här SKITEN..?

Att SKIT är SKIT och det ska dröja SKIT lång tid innan jag tänker sätta mig i SKITEN igen! Och det jag skrev om att "rensar man bland SKITEN oftare, blir det inte lika mycket SKIT!"

Man kan ju inbilla sig att man ska vara SKIT duktig för att undvika dessa övermäktiga SKIT situationer... Men vem tror på den SKIT lögnen?! Så är det!

Enkelt eller HUR?!?!



Men snart är SKITEN över!

Och då slipper jag se på SKITEN!!!

Så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar