fredag 2 september 2011

Koka soppa på en "spik"...

Eller tömma skafferiet på allt möjligt för att laga en delikat middag..!


Det kan bara min make göra!!!

Ibland eller egentligen alltid när jag ska laga middag står jag framför skafferiet och undrar vad jag ska laga för mat? Och alltid (för det mesta) står jag där och stirrar och stirrar... Helt handlingsförlamad och så tänker jag lite till och tiden går.

Jag har nämligen världens sämsta, dåligaste, sämsta, dåligaste och sämsta fantasin "ever" när det handlar matlagning! Det är bara att acceptera - jag suger helt enkelt på att laga mat. Missförstå mig inte. Jag kan faktiskt LAGA mat om det finns ingredienser till just "den" maträtten jag tänkt mig Alltså är mitt dilemma enkelt förklarat otroligt dålig på att hitta på vad jag ska laga, när det inte blir som jag tänkt mig. Så är det.

Men min man däremot, han kan slänga ihop vad som helst på vad som helst som till exempel maten på bilden. Bara sådär??!!

En delikat middag alá Niklas Lindvall

Som kompensation grovrengjorde jag spisen för att göra det roligare för honom att laga mat. Till ingen nytta egentligen (han bryr sig föga om ifall spisen är ren eller ej). Det är nog viktigare för mig att spisen är snygg. Det viktiga för honom är att spisen fyller den funktion som den är till för. Iallafall påbörjade jag en rengöring som från början endast var tänkt att jag "bara" skulle göra rent glaset på insidan av spisen. Och varför jag fick ide´n är från att jag äger en skrapa med rakblad på vars funktion är til för att skrapa bort diverse material som tex glasytor av olika slag. Tanken var alltså att jag endast skulle skrapa bort skit från glaset på insidan av spisen. Så blev det alltså inte. Men nu är spisen som ny, eller det ser så ut!

And I'm proud of It!
En halv timme senare...

En timme senare...

Två timmar senare...

Alla som äger en rostfri "vitvara" VET hur SVÅRT det är att göra rent och eliminera diverse fläckar som ex fingeravtryck mm. Alla som äger en rostfri "vitvara" VET också att det kan ta väldigt LÅNG tid att rengöra objektet. Trotts specialmedel vars ändamål är till för rengöring av rostfritt material. Har visat sig vara en aning knepigare än jag trott. Jag har tidigare tyckt att det var ett skitmedel som försäljaren i butiken lurat på mig som inte alls gjorde rent som den lovade. Men den här gången läste jag instruktionen  ordentligt som förklarade att man skall polera medlet man sprutat på med en torr trasa vilket gjorde att jag behövde två, (jag som tänkt att det är bilar man polerar) hehe :-) Hur som helst tog den ENDAST 3 timmar när glasen och knopparna satt på plats...

Något som från början var tänk att ta 10 minuter slutade alltså med...

Så spenderar man en lördagsförmiddag i det Lindvallska residenset .

...Ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar