fredag 2 september 2011

Ny träning...

Och nytt gym!

Äntligen kom jag mig för att köpa ett nytt gymkort. På ett annat gym än det jag tidigare gått på "Friskis och Svettis".

Mitt nya gym erbjuder betydligt mer variation än vad "friskis" gjorde. Ville man inte gå på gympa passen friskis erbjöd var alternativet egentligen bara styrketräning.  Tråkigt tycker jag. Även fast det finns ett friskis till i samma kommun gick det inte att träna där. Då var man tvungen att betala extra. Och då kostar det nästan lika mycket som på det nya gymmet. På det nya gymmet går det att träna på alla deras anläggningar om man vill.

Men det finns flera anledningar till mitt byte av gym. Trotts högre pris. Är Gymmet beläget mitt i centrum som gör det enkelt att ta sig dit. Gymmets öppettider är 05.00-23.00. Något som friskis inte var. Dessutom hade friskis stängt mitt på dagen ibland och det hände att jag gick dit för att jag glömt bort att det var stängt. Som en gång jag dit (avstånd 3,9 km en väg) i snöstorm, för att vara uppvärmd när jag kom fram. Bara för att upptäcka att det var stängt!

Inte så kul!

Så körde jag ett grymt Zumba pass på mitt nya gym och det var så himla kul! Det roligaste jag gjort på länge i träningsväg! Kände endorfinet sprudla, serotonin höjdes nog maximalt och jag kände otrolig energi som höll i sig flera dagar efter.Inget lyckopiller i världen kan slå det. Även afrodansen verkar kul trotts att jag var totalt ofokuserad och hängde inte med alls. Tänker ändå testa det igen och se om den är lika kul som de andra passen. Nästa pass blir Yoga.

Och sedan blir det Zumba!

Inget slår Zumba!

Och som en tjejkompis sade -De passen är en gåva till kvinnan!!!

Det kan jag skriva under på att det är..!

Dessvärre missar jag Zumban idag och Core imorgon (för att jag dragit ur en visdomstand)! Men lördag kväll... Då blir det riktigt långpass...

Det kan jag lova!

Visst är passerkortet snyggt?

Och för den som vill lära sig mer bör klicka på länken HÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar