tisdag 21 december 2010

Vad är det som rör sig...

I mitt huvud idag då..?

Okej, idag åkte jag färdtjänsttaxi för första gången. Hemskt egentligen...att åka färdtjänst när man är så ung som jag är. Eller så är det inte så, det beror nog mest på att man förknippar färdtjänst med äldre människor och då blir det nästan lite tabu att använda tjänsten om man är...ja...lite yngre. Det kanske var därför det kändes lite pinsamt när taxin stod framför ytterdörren och därför jag bad till gud att ingen granne skulle gå förbi och se mig.

Med tanke på mina grava sömnproblem och diverse sjukdomar sade min läkare idag till min stora förvåning att vi ska testa ett "bolltäcke"!?! Som tydligen har god effekt för personer med min problematik och om man har störd sömn. Med tanke på att jag nu är riktigt desperat, är jag villig att testa vad som hellst nästan.

Informationshungrig som jag är, slängde jag mig på datorn så snart jag klivit in genom dörren och läste, läste och läste om täcket som snart kommer att göra min kropp lugn och fin...

För den som är intresserad kan läsa om "bolltäcket" här

Men, då kommer ett litet problem. Alltid dessa problem. Men eftersom täcket inte är ljudlöst ska det bli intressant och se hur maken reagerar på ljuden täcket ger ifrån sig. Han kanske blir jättestressad och vaknar vid minsta lilla rörelse och då blir det ju galet. Tur att jag inte behöver köpa täcket själv, utan får det genom habiliteringen eller vad det nu heter.

Hur som hellst, är ett "BOLLTÄCKE" något helt nytt för mig, hade inte hört talas om det innan och det ska bli ytterst intressant att se om den fungerar och ge mig tillbaka min sömn.

Återkommer nog med mer information under och efter testperioden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar