måndag 27 december 2010

Snart vårtor...

På hjärnan!

Det jag tjatat om så många gånger och tyckt synd om mig själv för all framtid, är tekniken! Datorer, tv, dvd och videokameror. Men min största fiende är de olika mjukvaruprogramen som medföljer dessa tekniska apparater.

Igår åkte maken och jag hem till svärföräldrarna för att koppla in en router, så att dem kan surfa trådlöst på sin nya laptop. Efter ungefär 2 timmar lyckades jag få igång det trådlösa nätverket och kände en viss seger inom mig. Yes, jag lyckades!

Så idag beslutade jag mig för att än en gång för att ta itu med min egen dator. Den har betett sig konstigt i veckor nu, eller rättare sagt några dagar efter det jag gjort en destruktiv systemåterställning.

Om mitt minne funkade på rätt sätt, skulle jag snart kunna doktorera i dator/mjukvaro vetenskap. Men det kanske har blivit för mycket för min hjärna att ta in, därför faller det bort i glömska.

Nu under kvällen har jag roat mig med att läsa om olika virusprogram och övervägt vad som är bäst eller sämst. Hittade ett program som många verkar rekommendera.

Fast nu är jag så trött i skallen, så jag ska faktiskt kolla på tv en stund och sedan försöka sova lite.

Dessutom är jag sjuk och borde egentligen vila. Men finner det svårt när datorn krånglar. Hur som hellst är det dags att slita sig från datorn nu.

Ja, så får det bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar