lördag 7 juli 2012

Gräpwine Paloma

Vid vårt besök i Berlin och i sista minuten som resulterade i att vi bokstavligen sprang till flygplanet för att hinna med och sedermera komma hem. Stod flaskan framför näsan på mig.
Naturligtvis var jag tvungen att köpa den. Jag kan direkt erkänna att det har varit ett gissel och experimenterande innan jag fann drink recept nr: 1

Alltså drink receptet som faktiskt var god och som gjorde att man inte var tvungen att pina i sig de misslyckade drinkarna. Dessutom gick det "ABSOLUT INTE" att hälla ut de misslyckade drinkarna. Gud bevars jag hade ju betalat "hela" 100 svenska riksdaler för flaskan!!!

Så efter en del experimenterande, hittade jag då den spännande och väldigt enkla drink receptet som jag avnjutit i värmen.

Som jag nu tänkte dela med mig av.

Gräpevine Paloma är namnet...

1 1/2 parts ABSOLUT GRÄPVINE
3 parts light Ruby Grapefruit Juice
Top with soda water

Shake first 2 ingredients with ice and strain into ice-filled Collins glass. Top with soda water and gramish with grapefruit wedege or lime wheel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar