tisdag 12 juni 2012

Min mans högsta dröm...

Eller en av dem iallafall. Är att jag ska hålla KÄFTEN när han kör bil!

Dessvärre kommer hans dröm inte bli ... mer än just en dröm.

Inte så länge jag sitter i sätet bredvid. Synd för honom och synd för mig och det kan ju diskuteras om vem det "egentligen" är "mest" synd om?

Det gott folk finns det olika uppfattningar om.

I vilket fall som helst andades maken ut och kanske till och med njöt en aning, när jag inte yppade ett enda ord om hans sätt att köra bil under bilfärden mellan punkt A och B.

Anledning: jag förundrades över molnen och dess fantastiska former över mig...

Nu i efterhand förstår jag inte varför jag inte kommit på idéen tidigare?

Och då menar jag inte att jag skulle sitta på mina händer, bita mig i tungan, tänka fula ord samt konstatera att alla (förutom jag) som sitter bakom ratten är inbicilla idioter som inte kan köra bil och bör därmed stanna hemma, eller åka buss eller välja något färdmedel efter behov.

Men min koncentration förflyttades istället (till min makes lättnad), från hur man ska köra bil till att ta fram kameran och klicka bilder på molnen och dess fantastiska formationer.

Bra för honom men ännu bättre för mig.

Den eminenta idéen som formades i mitt huvud var att ta fram kameran och klicka bild efter bild på himlen ovan och inte yttra ett enda ord om mina åsikter under bilresan mellan punkt A och B.

Jag måste säga att jag blev riktigt överraskad när jag studerade bilderna efteråt! Och jag kan bara konstatera...

Vem behöver en systemkamera när man äger en iPhone?

Döm själv, men jag är mer än nöjd! Särskiljt efter att jag svurit och spottat över skitkameran som iPhone har. Men idag fick jag bevisat att iPhone kameran faktiskt kan vara riktigt bra också!

Även fast det sitter långt inne och även fast jag önskar, hoppas, önskar, hoppas, önskar och hoppas kommer vi även i framtiden ha olika åsikter om hur man bör köra bil. Eftersom det inte finns några garantier på att kameralinsen alltid kommer knäppa fram bilder som imponerar...

Synd för honom, synd om mig?
Eller..?

Studera bilderna noga och förundras över hur skarpa dem är speciellt som bilen färdas i en hastighet av 110/h.

"And for the record" är det mer synd om maken och inte mig! Eller..?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar