lördag 2 april 2011

Vad ska Petra pyssla med...

Idag då..?

Efter fiaskot med att gå till sängs vid kristlig tid igår. Steg jag idag upp med tuppen i morse, eller nästan i alla fall . Fast det berodde nog mest på obehaget av några timmars sömn på soffan som gett märkbara tecken på min åldrande kropp som numera påverkas av obehag i form av smärta. Och har man oturen att sova på material som" inte" är skapad för ergonomisk kroppsvila och sömn. Blir längtan att spendera natten i en säng än mer uppenbar. Därför har jag bestämt mig för att undvika alla eventuella situationer som kan leda till att falla i sömn på "icke" tänkvärd plats. Så ikväll räknar jag med att fiaskot med att inte komma i säng vid kristlig tid är ett minne blott.

Projekt "klippa hår" på de manliga deltagarna i familjen är det jag tänkt roa mig med härnäst. Maken är med kniven mot strupen redo att bli näste man till barberarstolen fast med "utebliven" ansiktsrakning då förstås. Men dansbands dandy frillan kommer att elimineras för den här gången...

Vågen står idag på 61,5kg nu är det 3,5kg kvar tills målvikten är nådd. I skrivande stund är viktminskningen -27,4kg! Det känns både som ris och ros. Många av kläderna jag köpt i tröst är numera ute ur garderoben. Men när jag nu märker hur klädesplaggen sinar, känns det ledsamt ibland. I alla fall  tills jag stöter på kläder som jag helt glömt bort att jag ens hade och som dessutom är supersnygga, upp to date och sitter som smäck på min snygga kropp. Då är sorgen över "att ha eller inte ha" kläder som bortblåst! Bara för det ska jag nu springa upp till garderoben och se om jag hittar ett par byxor jag inte över all skålig framtid trodde skulle smycka mina ben hehe :-)

Nästa gång jag kommer att beklaga mig över kläders vara eller inte vara kommer nog bli när det är dags för att doppa sig i havet och det är ju en helt annan historia.

Jag har även tänkt mig att göra ett tappert försök till att smeta in lite make up i fejjan. Dels för att jag ser ut som om jag råkat ut för någon mystisk blåmärke àla prickigkorv, åldersfläckar, rodnad  i ansiktet efter att jag insett och bevisat att allt som heter "black head" elimination formula hit och dit, till och från, and so on, and so on... Bara är en stor lögn som vi konsumenter som lider av fåfänga luras till att investera pengar i. Även fast man redan vet att varan troligtvis är falsk finns det ju faktiskt en promilles, micro promilles, macro promilles chans att just det här preparatet är det som funkar. Men så blev det inte den här gången heller, and the life goes on.

Apropå fåfänga har jag nyligen typ för bara några veckor sedan upptäckt att jag har rynkor! Kan tyckas vara fåfängans fåfänga kanske mest med tanke på att jag aldrig brytt mig om sådant förut och egentligen är det väll inte rynkorna som är det stora problemet heller. Men eftersom det numera inte sminkas per rutin ska jag nu försöka sminka till mig en liten rutin som inte tar en och en halvtimme. Övning ger färdighet brukar det ju heta. Men i mitt fall handlar det nog mer om att underhålla färdigheten för att undvika all framtida idiotiska tilltag av slag som kallas för fåfänga. Så det så...

Nej, nu är det dags att hugga saxen i makens hår och prova brallorna för att se om dem kan tas i bruk redan nu. För jag hoppas hoppas att jag inte i ett svagt ögonblick fått för mig att slänga dem...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar