fredag 29 april 2011

Snickeriet...

Jag har fått förmånen att gå och snickra några gånger i veckan och det har verkligen varit balsam för själen. Det passar mig som handen i handsken! Jag har alltid varit en "sucker" på inredning och så, men möbelsnickeri är det som fångat mitt intresse på senare tid. Därför är det så kul att dels lära sig tekniken och tänket och material. Nu blir det inget möbel (tv-bänk) amatör snickrande.

Min vision är att bygga en tv-bänk till sovrummet och den här gången på riktigt, ingen koloss i plockepinn form. Utan en riktig fackmannamässigt korrekt byggd möbel. Måste bara lära mig maskinerna och deras funktion.

Även fast träslöjd var en av mina två favoritämnen i skolan "missade" jag just den lektionen då vi fick lära oss att svarva. Men det har jag fått lära mig nu!

Det här är resultatet av svarvningen...

Och så här SNYGG kan man vara i ett par snickarbrallor...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar