tisdag 7 augusti 2012

Nu är det kväll...

I Köpenhamn. Jag och maken har spatserat runt och besökt Cristiania & Green Light Distrikt!

Det var en intressant upplevelse vill jag lova. Jag kan inte låta bli att förundras över det faktum att det var stånd överallt där det såldes "hash bitar i storlek med en tändsticksask(?)

Det har skrivits in i Christianias stadgar att det inte är tillåtet att sälja hashet öppet. Det märktes ju knappast! Eller så anses det kanske inte som "öppen" försäljning eftersom det är fotografi förbud när man kliver in på Green Light Diatrikt, vad vet jag?

Iallafall bestod Christiania inte endast av hash försäljning eller hashplantor lite här och där!
De små husen med dess lummiga trädgårdar ser väldigt mysiga ut. "Nästan" jag skulle tänka mig bo i, fast inte där!

Se bild nedan...

Nu ligger jag i världens skönaste säg, i världens snyggaste designer rum på det 5 ***** (sjärniga) hotellet.

Imorgon är det dags för hemfärden jag misstänker att vår fina, fina son känner sig lite ensam + att jag saknar honom lite.

The End!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar