lördag 11 juni 2011

Aldrig någonsin har jag...

Ångrat att jag sett en film som är så vidrig, sjuk, äcklig och så stötande att jag efter filmen gick in på toaletten och spydde. På riktigt alltså!

En Film vars bilder inte lämnar min hornhinna. En film som inte lämnar mig ifred! En film som ger mig mardrömmar!

En film som borde förbjudas, raderas och glöms bort!

Om filmen varit en "snuff movie" hade det varit enklare att förstå. Och då hade jag aldrig sett den! Men "snuff movie" eller ej skulle den enligt min mening aldrig, aldrig, aldrig fått filmatiserats överhuvudtaget! Och det som skrämmer än mer är att filmer av den här typen cirkulerar runt och dem filmerna i kategori "snuff movie" visar säkert det vidriga och grymma och mer detaljerad än filmen som jag sett! Och då är det på riktigt! Riktiga verkliga människor som faller offer, människor som blir traumatiserade för evigt om de inte dör under inspelningen eller så tar dem sannerligen sitt eget liv. Ingen som råkat ut för sådant i verkligheten kommer någonsin klara av att leva med sig själv eller sin kropp. Jag skulle inte det.

Hur som helst är filmen jag sett laglig. Den har fått en "raiting" hos sajter som "rankar" filmer som jag aldrig någonsin ens kunnat föreställa mig. Filmen kan köpas hos de flesta stora aktörerna på marknaden som tillhandahåller dvd, blue rays mm.

Som tur är! Låter helt banalt att säga. Har några kedjor ändå tagit ställning och dragit in filmen och den går ej att köpas eller hyras hos dem längre. Men det var inte förrän en privatperson skrivit och vädjat till dem att dra in filmen som några faktiskt tog till sig det personen skrivit och gjorde rätt enligt min mening!

Tyvärr cirkulerar filmen runt på marknaden och det är med sorg jag konstaterar att filmer av den här typen nog kommit för att stanna.

Och jag säger det igen.

ALDRIG, ALDRIG någonsin har jag ÅNGRAT att jag sett en film som den jag skrivit om här ovan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar