söndag 13 februari 2011

Vikingarännet...

Så har bloggtorkan gått över för den här gången, eller snarare tiden för att skriva, för något att skriva om har inte varit något problem...

Med tanke på att jag verkligen hatar att promenera, kan man ju undra vad jag pysslar med. Det har blivit två riktiga långpromenader under veckan som passerat och ena dagen blev det ca 3 timmar i rask takt. Idag blev det ungefär 3½ timme "utomhus" alltså gick jag inte hela tiden.

Under flera år har maken, vänner och jag pratat om att gå och se Vikingarännet som startar i Uppsala och slutar i Stockhom. Sträckan är ca 80km på skridskor och man åker den gamla vikingaleden, en av de största loppen på skridskor i världen.

När jag stod där på isen och tittade på dem som åkte förbi, kunde jag inte låta bli att känna avund för de som deltog. Jag skulle lätt velat vara en av dem. Men jag får satsa på framtiden. Måste ju lära mig att åka långfärdsskridskor först hehe.

Här kommer lite bilder från Kungsängen och min dag utomhus...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar